fbpx

Kto je copywriter a kedy využiť jeho služby?

Publikované
30. augusta 2019

Copywriter – profesia ktorá, sa dostávava čoraz viac do povedomia aj na Slovensku.

Mnoho firiem či podnikateľov o copywriterovi, ako takom už počuli, avšak stále nevedia kto to vlastne je. A kedy sa opaltí využiť jeho služby.

služby copywritingu

Kto je vlastne copywriter?

Zjednodušene, copywriter je osoba, ktorá sa venuje tak zv. copywritingu, čo predstavuje písanie rôznych druhov textov väčšinou pre marketingové účely.

 

Aby sme si priblížili náplň práce a rolu copywritera, musíme si vysvetliť, čo copywriting vlastne je, detailnejším spôsobom.

 

Copywriting – v klasickej podobe predstavuje proces písania reklamných a propragačných materiálov od textov cez letáky, slogany, katalógy až po PR články.

 

Cieľom copywritera je napísať tieto texty takým spôsobom, aby zákazníka (či čitateľa) nielen zaujali ale aj podnietli k určitému druhu reakcie.(Action) Ako je napríklad: zdieľanie príspevku, kúpá produktu, zarezervovanie termínu a pod.

 

Momentálne sa okrem klasickému copywritingu teší veľkej obľube aj webový copywriting, ktorý je čoraz viac na slovensku využívaný.

 

Web Copywriting písanie textov, ktoré budú zverejnené na internete, alebo webových stránkach (články na blog, popisy služieb či produktov, tvorba celého webového obsahu a pod..)

Prečo využiť služby Copywritera ?

1. Priemerne kvalitný obsah vám skôr uškodí než pomôže

Kvalita je kľúčová, pokiaľ ide o obsah textov. Kvalitný text dokáže zaujať a presvedčiť tých správnych ľudí. Dokonca aj inšpirovať ak doňho vložíte tie správne emócie.

Toto všetko je dôležité pre texty, ktoré, boli vytvorené za účelom predaja a odrovnania vašej konkurencie.

Preto ak takéto texty napísať svojpomocne nedokážete na potrebnej úrovni, je načase aby ste využili služby copywritera.

2. Potrebujete dosiahnuť čo najlepšie výsledky

Zrejme si uvedomujete, že nepotrebujete len napísať nejaké texty. Potrebujete s vašimi textami aj zarobiť. Čiže dosiahnuť určité výsledky.

Pokiaľ si texty momentálne píšete sami a bez výsledkov, potom sa potrebujete obrátiť na odbornejšiu pomoc – copywritera.

S ním budete mať vyššiu šancu na dosiahnutie vašich výsledkov. Pretože každý dobrý copywriter vie, čo robí a nepíše texty len tak z hlavy.

3. Na písanie svojich textov nemáte proste čas

Ak sa písaniu textov nevenujete profesionálne alebo prinajmenšom každý deň, zaberie vám veľké množstvo času.

1 článok vám môže trvať aj niekoľko hodín. Samozrejme ak sa bavíme o kvalitne napísanom článku, na ktorom ste si dali záležať.


Copywriter je schopný napísať vám rovnako kvalitný alebo kvalitnejší text za podstatne kratší čas.

4. Nemáte potrebné vedomosti

Mnoho firiem či podnikateľov, tak, ako aj možno vy si myslia, že písať vie každý kto sa to naučí v škole.

Hoci opak je pravdou. Nie každý kto zvláda základy gramatiky a má bohatú slovnú zásobou vie napísať skutočne dobrý článok.

 

Copywriting nie je len o písaní. Ale aj o pochopení marketingu a podnikania ako takého. Pri copywritingu treba myslieť na množstvo vecí, ktoré do textov treba zakomponovať, o ktorých možno ani netušíte.

 

Preto vám nestačí vedieť len písať. Je potrebné rozumieť copywritingu ako oboru a tak k nemu, aj pristupovať. Ak z tohto oboru nemáte žiadne alebo dostatočné znalosti, nepíšte si texty svojpomocným spôsobom.

 

Nechajte to na copywritera. Ten vám vytvorí originálne texty na mieru, podľa vášho zamerania a cieľov, ktoré by ste chceli dosiahnuť.

 

 

5. Ste so svojim podnikaním prílis spätý, na to aby ste dokázali myslieť kriticky

Toto je jeden z najpodstatnejších dôvodov prečo by ste mali využiť služby profesionálneho copywritera. Svoj podnik či oblasť podnikania poznáte dokonale, pohybujete sa v nej každý deň.

 

Vďaka tomu ste úspešný a dokážete si na seba a svoju rodinu zarobiť. Avšak pri písaní reklmaných textov sa vám to nemusí vyplatiť. Práve tým, že sa vo svojom podnikaní pohybujete denno denne, myslíte už v zabehnutých koľajách.

 

To, čo líši priemerný text od skvelého je niekedy len iný uhol pohľadu “z vonku”. Niekoho kto uvažuje skôr ako váš zákazník než, ako vy – podnikateľ.

 

Copywriter sa sústredí na váš biznis práve z pohľadu zákazníka. Preto si všimne veci, ktoré vás osobne ani nenapadnú. A práve tieto drobnosti veľakrát zohrávajú tú kľúčovú úlohu pri dosahovaní úspechu.

 

Pokiaľ ste sa našli aspoň v 1-2 bodoch, pouvažujte nad využitím služieb copywritera.

 

V prípade, že vás tento článok zaujal natoľko, že by ste chceli spolupracovať priamo so mnou. Ozvite sa mi cez kontakt alebo live chat.

 

Váš Copywriter,

Hana

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email